دانشگاه پیراگوف (پیراگوا ) روسیه

دانشگاه پیراگوا روسیه

آشنایی با دانشگاه پیراگوا روسیه

دانشگاه پیراگوا روسیه به عنوان یک مرکز تحقیقاتی آموزشی، سالانه بالغ بر هزار متقاضی را در برنامه های آموزشی خود شرکت داده و به آماده سازی محققین در رشته هایی همچون دندانپزشکی، پزشکی و روانپزشکی می پردازد. در شهر مسکو دو مرکز تحقیقاتی و بالغ بر ۱۵۰ کلینیک پزشکی تحت پوشش این دانشگاه فعالیت می کنند. می توان گفت، تنها دانشگاه روسیه که دارای عنوان بین المللی بوده و قادر به ارائه برنامه های آموزشی دو نوع دیپلم شامل دیپلم روسی و دیپلم از دانشگاهی در اتحادیه اروپا به فارغ التحصیلان خود می باشد، دانشگاه پیراگوف مسکو می باشد. هم اکنون دانشگاه پیراگوا روسیه ارائه دو دیپلم در رشته تحصیلی پزشکی که مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا است را در برنامه خود دارد. در این مقاله، به معرفی کامل این دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی روسیه پرداخته می شود.

این دانشگاه تحقیقاتی در لیست دانشگاه های مورد تأیید آیلتس قرار داشته و از حق انحصاری در برگزاری آزمون ایمت که نوعی تست بین المللی در پذیرش پزشکی است، در کشورهای مشترک المنافع و فدراسیون روسیه برخوردار است. از وظایف اصلی دانشگاه پیراگوا روسیه می توان به شرکت در موضوعات تحقیقاتی و علمی بین المللی اشاره کرد. لقب دانشگاه ملی تحقیقاتی را تنها این دانشگاه پزشکی در فدراسیون روسیه دارا می باشد و در جهت توسعه فناوری نوین پزشکی، ۲۰ مرکز پزشکی تحقیقاتی را تحت رهبری و هدایت خود دارد.

دانشگاه پیراگوا روسیه

 

رئیس این دانشگاه سرگئی آناتولیویچ لوکیانوا متولد ۱۹۶۳ بوده و دارای مدرک دکتری زیست شناسی می باشد و از سال ۲۰۱۶ تاکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد. دانشگاه پیراگوا روسیه از دانشگاه های قدیمی و معروف در رشته های علوم پزشکی در این کشور محسوب می گردد و هم اکنون از بالغ بر ۳۰ کشور دنیا، نه هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

دانشگاه پیراگوا روسیه از ۷ دانشکده و ۱۱۵ دپارتمان برخوردار است و محل استقرار ساختمان اصلی آن در ولگا می باشد. این دانشگاه جایزه سالانه ” ما زنده خواهیم ماند” را در نامزد شدن در بهترین سینماها توانست از آن خود نماید. تعدادی از برجسته ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی روسیه عبارتند از: الکساندر میاسنیکوف( پزشک روس- شوروی)، الیزاتا گلینکا(کارگر بشردوستانه)، امیر آخوتوف(دانشمند)، لئونید روشال( متخصص اطفال)، ورونیکا اسکوورتسوا(وزیر بهداشت فدراسیون روسیه)

 

تحصیل در دانشگاه پیراگوا روسیه چقدر به طول می کشد؟

در سال های گذشته یکی از مقاصد ایرانیان، تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی در روسیه می باشد. یکی از اصلی ترین علت های این موضوع را شاید بتوان شهریه پایین دانشگاه های کشور روسیه در رشته هایی همچون دندانپزشکی و پزشکی و کیفیت بالای سطح علمی آنها را در دنیا و منطقه دانست. از دلایل دیگر این مسئله می توان به روابط دیپلماتیک بین ایران و روسیه و نزدیکی  برخی مسائل دینی و آداب و رسوم فرهنگی این دو کشور به شمار آورد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا به ترتیب طی یک دوره ۶ ساله و ۵ ساله بوده و در رشته داروسازی نیز طی یک دوره ۵ ساله صورت می گیرد. همچنین در رشته روانپزشکی نیز مدت زمان تحصیل پنج سال و نیم می باشد و برای دانشجویان، دروس ارائه شده به زبان روسی خواهد بود. در ادامه این مقاله، به معرفی تاریخچه دانشگاه پیراگووا روسیه پرداخته می شود.

معرفی تاریخچه دانشگاه پیراگوا روسیه

تاریخچه این دانشگاه تحقیقاتی به دوره های پزشکی زنان در سال ۱۹۰۶ میلادی باز می گردد که با گذشت زمان به دانشگاه تبدیل شده و نام نیکلای ایوانویچ پیراگووا که از جراحان مشهور به شمار می آمد، در سال ۱۹۵۶ بر آن نهاده شد. وی را می توان از بنیانگذاران اصلی جراحی نظامی که مخترع خیلی از ابزارها در این زمینه بود به شمار آورد. دانشگاه پیراگوف به عنوان دومین دانشگاه دولتی مسکو شناخته می شود.

از وظایف اصلی دانشگاه پیراگوا روسیه می توان به شرکت در موضوعات تحقیقاتی و علمی بین المللی اشاره کرد.

 

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه

ارزیابی دانشگاه تحقیقاتی پیراگوف روسیه از لحاظ رنکینگ جهانی

در سال ۲۰۲۰ مطابق با سیستم ارزش گذاری تایمز، دانشگاه پیراگوا روسیه دارای رتبه ۱۰۰۱ در میان دانشگاه های پزشکی دنیا است.

علاوه بر آن، این دانشگاه رتبه ۴۵۱ جهانی در سال ۲۰۲۰ را مطابق با سیستم QS داراست. در سال ۲۰۱۹ نیز در سیستم رتبه بندی راوند، در جهان رتبه ۴۴ و در روسیه رتبه ۱۶ را کسب نمود که می توان آن را برترین رنکینگ دانشگاهی در کشور روسیه در رشته های پیراپزشکی و پزشکی به شمار آورد.

در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ این دانشگاه در فهرست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت و امسال نیز با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی روسیه در فهرست وزارت بهداشت ایران جای گرفته است.

دانشگاه پیراگوا روسیه

 بررسی شرایط خوابگاهی دانشگاه تحقیقاتی پیراگوف روسیه

خوابگاه دانشگاه تحقیقاتی پزشکی پیراگوف در مسکو از شرایط مناسبی برخوردار می باشد و شامل ۴ ساختمان با ظرفیت ۳۲۸۰ نفر دانشجو می باشد.

دانشجویان خارجی به صورت ماهانه باید مبلغ ۱۶۳۸ روبل را برای خوابگاه پرداخت نمایند و اتاق های خوابگاه دارای ظرفیت سه و چهار نفره است. همه امکانات لازم زندگی جهت سکونت دانشجویان در این خوابگاه مهیا است و اتاق ها دارای وضعیت مناسبی هستند.

شهریه دانشگاه پیراگوا روسیه و طول دوره پادفک آن

مدت زمان دوره های پادفک این دانشگاه پزشکی شامل دو دوره بلند مدت و کوتاه مدت بوده که دوره بلند مدت آن ۱۰ ماه و دوره کوتاه مدت ۴ ماه به طول می انجامد. این دوره ها شامل تدریس دروسی همچون فیزیک، شیمی، زیست و زبان روسی می باشد. دانشگاه پیراگوف مسکو مبلغ ۲۵۰۰۰۰ روبل روسیه را به عنوان شهریه دوره پادفک دریافت می کند. آزمون دوره پادفک به شکل شفاهی برگزار می گردد و قبول شدن در این امتحان دلیلی بر قبولی در کورس یک دانشگاه نیست، بلکه باید کسب نمره قبولی در امتحانات ورودی دانشگاه نیز توسط دانشجویان صورت گیرد.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، این دانشگاه ملی تحقیقاتی از برنامه آموزشی دو دیپلم در رشته پزشکی ۶ ساله و همچنین زیست شناسی چهار ساله برخوردار است. در زیر به دانشگاه های همکار به منظور صدور دیپلم دوم در اروپا اشاره می گردد:

  • دانشگاه پراگ واقع در جمهوری چک
  • دانشگاه میلان در ایتالیا
  • دانشگاه تورین ایتالیا
  • دانشگاه ورگات واقع در رم ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پیراگوا روسیه به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد و علاقه مندان جهت شرکت در آزمون ورودی بایستی دروس شیمی و زیست را امتحان دهند.

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پیراگوا روسیه به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد

 

 ظرفیت پذیرش دانشگاه پیراگوف مسکو

در جدول زیر به ظرفیت پذیرش این دانشگاه به تفکیک رشته اشاره شده است:

ظرفیت ورودی دانشگاه پزشکی پیراگووآ
رشته پزشکی ۴۹۰ نفر
رشته دندانپزشکی ۱۱۰ نفر
داروسازی ۴۸ نفر
زیست شناسی ۴۵ نفر

 

 میزان شهریه سالانه جهت تحصیل در دانشگاه تحقیقاتی پیراگوف

در دانشگاه پیراگوا روسیه میزان شهریه رشته پزشکی عمومی  ۴۰۰۰۰۰ روبل بوده و این شهریه برای رشته دندانپزشکی به مبلغ ۴۱۵۰۰۰ روبل افزایش می یابد. در حالی که در رشته داروسازی این مقدار ۳۲۰ هزار روبل روسیه به صورت سالانه می باشد.

شهریه دوره های تخصصی در دانشگاه پیراگوف مسکو سالانه به میزان ۳۲۰۰۰۰ روبل بوده و به صورت سه ساله می باشد.

 

شرکت روس مهاجر با همکاری شرکت بین المللی ستاره داوود در کنار شماست تا بهترین ها را برای شما فراهم نماید.

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید