تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه چگونه است؟ شرایط تحصیل پزشکی در روسیه چگونه است؟ شهریه پزشکی و دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟ در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد. فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی روسیه با موفقیت در بیش از ۱۰۰ کشور جهان کار می کنند. یکی از محبوب ترین زمینه های تحصیل برای خارجی ها در روسیه پزشکی است. دانشگاه های روسیه سابقه غنی آموزش پزشکان را دارند. اولین نهاد پزشکی آموزشی، فرمان دارویی، در قرن هفدهم در روسیه ظاهر شد. اکنون پزشکان در بیش از ۷۰ دانشگاه روسیه آموزش دیده اند.

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم، تحصیلات عالی پزشکی در روسیه تنها از طریق تحصیل تمام وقت در دانشگاه حاصل می شود. آموزش پزشکی مکاتبه ای در روسیه وجود ندارد. مدت تحصیل در دانشگاه پزشکی در روسیه به تخصص بستگی دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید در مدت ۴ سال لیسانس پرستاری شوید. و برای گرفتن مدرک جراحی، باید در کل ۸-۹ سال یاد بگیرید. به عنوان مثال ، در ایالات متحده آمریکا ، برای اینکه پزشک شوید، شما باید ۱۲-۱۸ سال را صرف مطالعه کنید. در انگلیس، دانشجویان پزشکی ۱۰ سال، در آلمان ۱۰-۸ سال تحصیل می کنند. برای گرفتن مدرک پزشکی در کانادا باید ۴ سال در دانشکده پزشکی ، همان مقدار در دانشگاه و سپس بسته به تخصص، از ۳ تا ۵ سال در دوره کارآموزی تحصیل کنید.

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم، می توانید بلافاصله بعد از مدرسه وارد دانشگاه های پزشکی روسیه شوید. دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان روسی و انگلیسی ارائه می دهند. اگر روسی بلد نیستید ، می توانید آن را در بخش مقدماتی یا دوره هایی که در دانشگاه های پزشکی روسیه فعالیت می کنند ، یاد بگیرید. در چنین بخش هایی ، متقاضیان خارجی علاوه بر زبان ، رشته های دیگری را نیز می خوانند که این امر به آن ها کمک می کند تا برای مطالعه آینده آماده شوند. متقاضیان باید در رشته های اصلی یعنی زیست شناسی و شیمی امتحان دهند. برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی اضافی را انجام می دهند. به عنوان مثال در دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک (IKBFU)، هنگام ورود به برنامه روسی زبان “پزشکی عمومی” ، متقاضیان زبان روسی ، زیست شناسی و شیمی را می گذرانند. پس از پذیرش در یک دوره مشابه انگلیسی زبان باید امتحانات زیست شناسی و شیمی را با موفقیت پشت سر بگذارند.  در دانشگاه فدرال کازان (KFU) ، متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در روسیه، علاوه بر شیمی و زیست شناسی، باید در امتحان زبان انگلیسی شرکت کند یا گواهی تافل ارائه دهد.

 

مدرک لیسانس در دانشگاه های پزشکی

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم،  در روسیه مدرک کارشناسی که ۴ سال طول می کشد، در دانشگاه های روسیه فقط برای رشته “پرستاری” ارائه می شود. به طور متوسط ​، آموزش در این برنامه در دانشگاه های پزشکی سالانه ۹۰-۱۰۰ هزار روبل (۱٫۵-۱٫۷ هزار دلار) هزینه دارد. اگر می خواهید یک پزشک عمومی شوید، دوره آموزش ۲ سال دیگر تمدید می شود. و اگر قصد دارید در یک تخصص کار کنید، دوره تحصیل شما باید به مدت ۴ سال دیگر نیز تمدید شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم،  در روسیه در بخش های “پزشکی عمومی” و “کودکان” دانشجویان بلافاصله وارد برنامه تخصص می شوند، مدت تحصیل ۶ سال است. هزینه این دوره از ۸۰ تا ۴۰۰ هزار روبل (۱٫۴-۷ هزار دلار) در سال متغیر است. به عنوان مثال گذراندن دوره ای در رشته های تخصصی پزشکی پایه در دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) سالانه ۱۸۰ هزار روبل (حدود ۳٫۲ هزار دلار) هزینه دارد. و دوره تخصص “کودکان” در دانشگاه پزشکی دولتی IM Sechenov First Moscow (دانشگاه پزشکی دولتی Sechenov Moscow) سالانه حدود ۲۶۰ هزار روبل (۵ هزار دلار) هزینه دارد.

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم، در روسیه به صورت استثنا رشته های “داروسازی” و “روانشناسی بالینی” و برخی از تخصص های دیگر به مدت ۵ الی ۵٫۵ سال دوره تحصیل آن ها طول می کشد.. هزینه این دوره ها تا حدودی کمتر است. بنابراین یک دوره در رشته “داروسازی” از ۱۴۰ هزار روبل (۲٫۳ هزار دلار) در سال در KFU و FEFU هزینه دارد.

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم، در دانشگاه های روسیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مدت ۳ سال تحصیل می کنند. پس از آن، آن ها باید از پایان نامه خود دفاع کنند و سپس درجه دانشمندی علوم را دریافت کنند. برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی، باید در یک آزمون تخصصی که به زبان انگلیسی است شرکت کنید. همچنین باید یک نمونه از مقالات علمی خود را ارائه دهید و یک مصاحبه را پشت سر بگذارید.

پزشکی در روسیه

بهترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه

در رابطه با تحصیل پزشکی در روسیه باید بگوییم، هنگامی که صحبت از تحصیل در رشته پزشکی در کشور های خارجی به میان می آید، کشور روسیه همیشه یکی از گزینه های احتمالی است. دلیل این امر این است که تحصیل در رشته پزشکی در روسیه یعنی تحصیل در دانشگاه های پزشکی که در سطح جهانی فعالیت می کنند. پزشکی یکی از رشته های اصلی مورد توجه در روسیه است. دانشگاه ملی پژوهش های پزشکی، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، دانشگاه دولتی سیبرین و … از جمله دانشگاه های برتر پزشکی در روسیه هستند که دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه نیز می باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در رابطه با تحصیل در روسیه باید بگوییم، دندانپزشکی یکی دیگر از رشته های تحصیلی پرطرفدار است. سالانه تعداد زیادی دانشجو از کشورمان به قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی به کشورهای اروپایی مانند روسیه مهاجرت می کند. وجود دانشگاه های برتر در سطح جهانی در کشور روسیه سبب شده است این کشور یکی از اصلی ترین گزینه ها برای مهاجرت دانشجویی و تحصیل دندانپزشکی در روسیه باشد. اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه را دارید باید بدانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور شما باید به یکی از سه زبان روسی، انگلیسی و یا فرانسوی تسلط داشته باشید.

نکته قابل توجه در رابطه با تحصیل در کشور روسیه این است که هزینه های تحصیل در روسیه نسبت به دیگر کشور های اروپایی کمتر است. این یک مزیت است که موجب شده است روسیه انتخاب بسیاری از دانشجویان باشد. در کشور های اروپایی شما باید هزینه تحصیل خود را به دلار و یا یورو پرداخت کنید. در روسیه می توانید هزینه تحصیل خود را به روبل پرداخت کنید. روبل واحد پول کشور روسیه است که از دلار و یورو ارزان تر می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

نکته ی قابل توجه این است که اگر شما مدرک زبان نداشته باشید برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه با مشکل مواجه نخواهید شد. زیرا قبل از ورود به دانشگاه کلاس های زبان برای شا برگزار می شوند. همچنین علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه مناسب دانشگاه های روسیه، شما حتی می توانید از خوابگاه های ارزان و یا خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های برتر روسیه شما با محدودیت سنی مواجه نخواهید بود. در واقع باید بگوییم شرایط تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در کشور بسیار مناسب است و شما می توانید به راحتی از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید.

مرجع زسمی و قانونی خدمات حقوقی در روسیه ستاره داوود است

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید