آزمون زبان روسی تورفل

تورفل

آزمون زبان روسی تورفل

آزمون زبان روسی تورفل، یک آزمون پیشرفته زبان روسی است که بالاترین استاندارد های اروپا را دارا می باشد و برای افراد غیر روس زبان است. آشنایی آزمون زبان روسی را تورفل می گویند که مخفف نام انگلیسی آن است. این آزمون به آزمون زبان روسی ترکی نیز معروف می باشد که مخفف روسیه آزمون است.

مدرک این آزمون برای کسانی که اقامت روسیه دارند، بسیار ضروری می باشد و مزایای زیادی دارد. مثلا اگر کسی بخواهد شهروند روسیه شود و تابعیت آن کشور را به دست آورد، مدرک این آزمون، جزو مدارک اصلی می باشد. در سال ۲۰۲۱، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که همه افرادی که می خواهند در دانشگاه کشور روسیه تحصیل کنند، باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشند و مدرک معتبر ارائه دهند.

 

داوطلبان علاوه بر مدرک دانشگاهی خود، باید مدرک زبان روسی A2 مربوط به آزمون زبان روسی تورفل که بین المللی می باشد را تحویل دهند. در این راستا، گروه های بین المللی معتبر می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید این مدرک زبان بین المللی را جهت تحصیل در کشور روسیه اخذ نمایید.

 

مژده :

اولین و تنها مرجع رسمی ایرانی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل دارای مجوز رسمی برگزاری از دو مرجع علمی برتر کشور روسیه ، دانشگاه ملی سن پترزبورگ و دانشگاه دوستی ملل ( رودن ) در شهر سنت پترزبورگ روسیه افتتاح گردیده است. گروه بین المللی ستاره داوود با اخذ مجوز های قانونی لازم توانسته است نمایندگی دولتی برگزاری آزمون های زبان روسی تورفل را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نمونه سوالات آزمون زبان تورفل در تمام سطوح و نحوه برگزاری آزمون اینجا را کلیک کنید.

شرکت ستاره داوود
تنها مرجع ایرانی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل

 

چگونگی برگزاری آزمون زبان روسی تورفل

این آزمون از پنج بخش مختلف تشکیل می ‌شود و افرادی که می‌ خواهند این مدرک زبان را دریافت نمایند، باید در هر کدام از این بخش ها امتیاز کاملی را به دست بیاورند. آزمون زبان روسی تورفل در طی دو روز برگزار می‌ شود. سه بخش آن در روز اول و دو بخش دیگر در روز دوم انجام می پذیرد.

بخش های آزمون زبان روسی تورفل به ترتیب شامل  موارد زیر می باشد:

  • بخش اول: نوشتن
  • بخش دوم: دستور زبان روسی
  • بخش سوم: خواندن
  • بخش چهارم: گوش دادن
  • بخش پنجم: صحبت کردن

این آزمون، تحت نظر وزارت علوم کشور روسیه می باشد که برای هر بخش آن به طور جداگانه آزمونی توسط مرکز برگزاری آزمون تورفل یا ترکی برگزار خواهد شد. باید بدانید که از تمامی مراحل آزمون شما فیلم گرفته می شود که اگر نیاز بود و صحت چیزی را خواستند بررسی نمایند، فیلم را مورد بازبینی قرار دهند.

زبان تورفل

 

سطح بندی آزمون زبان روسی تورفل یا آزمون ترکی به چه صورت می باشد؟

این آزمون دارای ۶ سطح متفاوت می باشد:

۱- سطح ابتدایی

اگر کسی در این سطح موفق شود، صلاحیت های اولیه زبان روسی را طبق استاندارد های لازم دارا می باشد. یعنی اینکه متقاضی می تواند نیازهای اولیه خود را تا حدودی در ارتباط با زندگی روزمره برطرف نماید. دریافت گواهینامه در سطح ابتدایی نشان می دهد که داوطلب، توانایی های لازم را جهت یادگیری بیشتر زبان روسی و امکان رسیدن به سطح بعدی که سطح پایه می باشد را دارد.

۲- سطح پایه

سطح پایه، مخفف حداقل سطح مورد نیاز جهت اخذ اقامت کشور روسیه می باشد و موفقیت در این سطح نشان می دهد که فرد صلاحیت های لازم را طبق استاندارد های زبان روسی جهت رفع نیازهای اساسی ارتباطی خود علاوه بر شرایط روزمره، در حوزه های فرهنگی نیز دارد. همه دانشجویان ایرانی که در روسیه تحصیل می‌ کنند، باید مدرک زبان تورفل در سطح پایه را جهت ارائه به وزارت بهداشت ایران حتماً دریافت کنند.

۳- گواهینامه سطح اول

در صورت موفقیت فرد در گواهینامه سطح اول، شایستگی او در زبان روسی به طور متوسط تعیین می شود و نشان دهنده این است که متقاضی می تواند تمامی نیازهای اساسی خود را در حوزه‌ های فرهنگی، آموزشی، حرفه‌ای و روزمره بر اساس استاندارد های لازم که معیار های یک زبان خارجی می باشد را برآورده نماید. اخذ این گواهینامه، یک مدرک مهم می باشد که داوطلب بتواند به دانشگاه وارد شود و تحصیلات عالیه را ادامه دهد.

۴- گواهینامه سطح دوم

موفقیت در این سطح و دریافت گواهینامه آن، سطح بالایی از صلاحیت فرد را در زبان روسی نشان می ‌دهد. یعنی متقاضی می تواند نیازهای ارتباطی مهم خود را در زمینه های آموزشی، فرهنگی و حرفه ای به صورت گسترده، برطرف نماید. یکی از مزایایی که موفقیت در سطح دوم و گواهینامه آن دارد، این است که این امکان برای فرد داوطلب وجود دارد که بتواند مدارک دانشگاهی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به جز موضوعاتی در ارتباط با رشته فلسفه، از دانشگاه های سراسر روسیه دریافت کند.

۵- گواهینامه سطح سوم

کسب موفقیت در این سطح به خوبی مشخص می‌ کند که متقاضی در همه حوزه های ارتباطی خود دارای سطح بسیار بالایی از زبان روسی می باشد و این امکان را به شخص می ‌دهد که به انجام تمامی فعالیت ‌های حرفه‌ای خود در زمینه‌ هایی مانند ترجمه، ویرایش، روزنامه ‌نگاری، مدیریت، زبانشناسی و روابط بین الملل بپردازد. دریافت گواهینامه آن بسیار با اهمیت است و مهارت کامل فرد را در زبان روسی و شایستگی او در زبان‌ های بومی کشور روسیه را نشان می‌ دهد.

 

زبان روسی

 

چرا متقاضی باید دارای مدرک زبان روسی تورفل یا ترکی باشد؟

داوطلبانی که برای ادامه تحصیل و گرفتن اقامت کشور روسیه درخواست می ‌دهند، باید بدانند که اخذ مدرک زبان روسی تورفل یا ترکی اجباری می باشد. آنها می بایست مدرک زبان روسی تورفل سطح اول را داشته باشند. همینطور دانشجویان ایرانی که مشغول تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه می باشند، جهت دریافت یک سری خدمات، باید به ارائه این مدرک به وزارت بهداشت ایران بپردازند. زیرا یکی از شروط وزارت بهداشت ایران برای اینکه مدارک دانشجویانی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور روسیه تحصیل می ‌کنند را تایید کند، داشتن مدرک زبان روسی تورفل می باشد.

این شرط به طور همزمان با ارائه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران به رسمیت شناخته شد. بنابراین همه دانشجویانی که مشغول تحصیل در دانشگاه‌ های کشور روسیه می باشند، بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند، باید همراه با مدارک فارغ التحصیلی خود، مدارک زبان روسی تورفل را نیز به وزارت بهداشت ایران تحویل دهند. زیرا این مدرک مشخص می‌ کند که دانشجو به زبان روسی مسلط می باشد. بر اساس نظریه شورای عالی مبنی بر مدارک دانشجویان خارج از کشور، دارا بودن مدرک زبان ترکی یا همان تورفل سطح A1 برای همه آنهایی که از دانشگاه‌ های کشور روسیه فارغ التحصیل می شوند ضروری می باشد.

نکته قابل توجه

از آنجایی که دانشگاه ملی سنت پترزبورگ مجدداً توانسته در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گیرد، لذا باید بدانید که پادفک مربوط به دوره زبان روسی این دانشگاه چندین ساعت کلاس آموزشی برگزار می ‌کند. این دانشگاه در کشور روسیه، تنها دانشگاهی می باشد که مدرک زبان تورفل سطح A1 را به دانشجویانی که دوره پادفک را می‌ گذرانند، ارائه می ‌دهد. یعنی آنها این مدرک را مستقیما در پایان دوره پادفک دریافت می نمایند.

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید