دانشگاه اوفا روسیه

آشنایی با علوم پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اوفا روسیه

یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در سراسر کشور روسیه، دانشگاه علوم پزشکی اوفا می باشد. این دانشگاه جزو برترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه است. از آنجایی که شهریه دانشگاه اوفا روسیه برای دانشجویان، بسیار مناسب می باشد و مراحل پذیرش آن به راحتی انجام می گیرد، لذا علوم پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اوفا در میان دانشجویان بین المللی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

دانشگاه باشقیرستان روسیه هم یک دانشگاه پزشکی قدیمی و برتر در این کشور می باشد که در سال ۱۹۳۲ مورد بهره برداری قرار گرفت و در مرکز علوم پزشکی و داروسازی ایالات باشقیرستان روسیه واقع می ‌باشد. اوفا، یک کلانشهر بسیار زیبا است که مرکز ایالت باشقیرستان می باشد و در فدراسیون روسیه قرار دارد. در سال های اولیه تاسیس دانشگاه باشقیرستان روسیه، فقط یک دانشکده پزشکی عمومی وجود داشت و چند سال بعد از آن، دانشکده های دندانپزشکی و میکروبیولوژی و داروسازی به آن اضافه شد.

 

دانشگاه اوفا روسیه

 

امروزه تعداد ۵ دانشکده از جمله پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال، داروسازی و علوم پیشگیری در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند.

برنامه های آموزشی در سطح های مختلف در دانشگاه اوفا روسیه

  • آموزش دوره های پیش دانشگاهی پایه یا مقدماتی
  • آموزش حرفه ای پرستاران و پرستاران دندانپزشکی
  • دوره های آموزشی کارشناسی
  • آموزش دوره های تحصیلات تکمیلی شامل دکتری و رزیدنتی

طول دوره رشته های تخصصی در دانشگاه ایالتی دولتی اوفا

  • پزشکی عمومی و پزشکی اطفال: ۶ سال
  • داروسازی و دندانپزشکی: ۵ سال
  • رزیدنتی: ۲ تا ۳ سال
  • فوق تخصص: ۳ تا ۴ سال

دانشگاه پزشکی اوفا، جهت تعلیم و تربیت و برگزاری برنامه های آموزشی به دانشجویان بین الملل، مجوز های رسمی از وزارت علوم روسیه را دارا می باشد. این دانشگاه از برترین ‌های دانشگاه های علوم پزشکی روسیه است و یک مرکز علمی پژوهشی مطرح و بزرگ می باشد که در آن پزشکان و محققان، علم روز پزشکی را با اهداف عالی و جدید فرا می گیرند. دانشگاه ایالتی دولتی اوفا با سازمان بهداشت جهانی در ارتباط کامل می باشد. همچنین در کل جهان با دانشگاه‌ های زیادی از لحاظ علمی در حد وسیع در تعامل است. برای دریافت پذیرش و ورود تضمینی دانشگاه اوفا، باید از کارگزاران تخصصی در این زمینه بهره گرفت.

دانشجویان بسیاری از کشورها در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اوفا در حال تحصیل می باشند. در دوره ‌های آموزش پزشکی دانشگاه اوفا روسیه، تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و متخصص اطفال فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه همچنین جهت برگزاری دوره های علوم پزشکی به زبان انگلیسی، مجوز های لازم را در این زمینه دارد. در این راستا دانشجویان خارجی که تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستند، می توانند بدون اینکه زبان روسی را بیاموزند، در رشته های مورد نظر خود، به زبان انگلیسی به تحصیلات عالیه بپردازند.

دانشگاه اوفا روسیه

 

این دانشگاه از چندین دانشکده تشکیل شده است که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تخصص اطفال فعالیت می کنند. همچنین تعداد زیادی دانشجویان بین الملل در رشته هایی که ذکر شد مشغول تحصیلات تکمیلی می باشند. بخش‌های مختلف در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی دولتی اوفا مجهز به پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات پزشکی روز دنیا می باشند که به تعلیم و تربیت و آموزش تخصصی پزشکان این دانشگاه، جهت درمان بیماری های داخلی، عفونی، دهان و دندان، زنان و زایمان، پوست و غیره می پردازند.

دانشگاه ایالتی دولتی اوفا متشکل از پنج خوابگاه خصوصی، چند کتابخانه بزرگ، سالن ها، وسایل و تجهیزات ورزشی، آزمایشگاه بیماری های عفونی، چندین کلینیک تخصصی و یک بیمارستان تخصصی داخلی می باشد.

موفقیت های پزشکی دانشگاه اوفا روسیه

یکی از بهترین مراکز پزشکی و درمانی در ایالت باشقیرستان، کلینیک تخصصی دانشگاه اوفا روسیه می ‌باشد. در این کلینیک، هر ساله تعداد زیادی زایمان و اعمال جراحی مختلف انجام می شود. همچنین این مرکز دارای ۶۵۰ تخت بیمارستانی است و بسیاری از بیماران سراسر کشور روسیه در این کلینیک تحت درمان می باشند.

روابط بین الملل دانشگاه اوفا روسیه

دانشگاه اوفا در زمینه بین الملل و روابط بین دانشگاهی، یکی از دانشگاه‌ های پیشتاز در کشور روسیه می ‌باشد که تعداد انبوهی دانشجوی روسی و خارجی دارد و از تعداد کثیری دپارتمان و شعبه تشکیل شده است و با افتخار زیادی در این عرصه توانسته است نتایج فوق ‌العاده‌ ای را بر جای بگذارد. همچنین تعلیم و تربیت و آموزش دانشجویان بین الملل بسیاری را بر عهده دارد که این دانشجویان از کشور های سوئد، آمریکا، سوئیس، ایران، انگلیس و غیره می باشند. این دانشگاه در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مراکز آموزشی کشورهای مختلف از جمله آلمان، آمریکا، نروژ، چین و انگلیس و بسیاری از دانشگاه‌ های بین ‌الملل دیگر است. تعداد زیادی از دانشجویان کل جهان، توسط موسسه های حقوقی در فدراسیون روسیه، برای پذیرش و تحصیل به این دانشگاه ممتاز معرفی می ‌شوند.

 

دانشگاه اوفا روسیه

 

زندگی دانشجویی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه اوفا روسیه

در دانشگاه پزشکی اوفا روسیه، طبق اتحادیه بین المللی، جهت رفاه حال همه دانشجویان، امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویانی که علاقه مند به ورزش هستند، ایجاد نموده اند که آنها می ‌توانند یک سری فعالیت ‌های ورزشی و فرهنگی را انجام دهند. در مسابقات ورزشی که هر سال برگزار می گردد، تیم‌ های ورزشی این دانشگاه شرکت می ‌کنند. رنکینگ دانشگاه اوفا روسیه، برای این تیم های ورزشی در سطح بالایی در کشور روسیه می باشد که بسیار قابل قبول است به طوری که در مسابقات ورزشی مختلف، مقام هایی را کسب می نمایند. همچنین در طول تحصیل، دانشجویان می توانند از کتابخانه ‌ای با چند سالن مطالعه و چندین هزار جلد کتاب و سیستم اینترنت پر سرعت بسیار دقیق و منظم بهره‌ مند گردند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

ویژگی‌های خوابگاه دانشجویی دانشجویان مربوط به دانشگاه اوفا روسیه

این دانشگاه، تعداد پنج خوابگاه دارد که از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و همه خوابگاه ‌ها مجهز به اینترنت و لوازم جانبی مورد نیاز آن هستند. این خوابگاه ‌ها حدود ۲ هزار نفر ظرفیت دارند و تمامی آنها دارای امکاناتی از قبیل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی می ‌باشند و در هر اتاق این خوابگاه ها، تعداد دو یا سه دانشجو زندگی می ‌کنند.

میزان شهریه دانشگاه اوفا روسیه برای تحصیل دانشجویان در این دانشگاه

معمولاً هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی اوفا، نسبت به دانشگاه ‌های دیگر در کشور روسیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و بر اساس شرایط جدید تحصیلی که وجود دارد، آن دسته از دانشجویانی که به هر علتی نتوانستند در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران به تحصیل بپردازند، می ‌توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اوفا روسیه با شهریه بسیار مناسب به تحصیل خود ادامه دهند و بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند، ارزشیابی مدرک آنها قابل اجرا می باشد.

میزان شهریه در رشته های مختلف دانشگاه اوفا روسیه، متفاوت می باشد. مثلاً مبلغ شهریه در رشته های پزشکی، سالیانه، ۴۵۰۰ دلار و مبلغ تحصیل در رشته دندانپزشکی، ۵۱۰۰ دلار می ‌باشد. در رشته داروسازی نیز مبلغ شهریه، ۴ هزار دلار است. همچنین هزینه خوابگاه دانشگاه، بسیار پایین است و دانشجویان برای خوابگاه، سالانه فقط ۲۰۰ دلار پرداخت می کنند.

دانشگاه اوفا روسیه

 

زمان ثبت نام و اخذ پذیرش دانشجویان در دانشگاه پزشکی اوفا روسیه

مهلت ثبت نام و اخذ پذیرش برای دانشجویانی که در داخل ایران هستند و می‌ خواهند در دانشگاه اوفا روسیه به تحصیل بپردازند، تا تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ می ‌باشد و دانشجویانی که داخل روسیه هستند و در دوره پادفک مشغول به تحصیل می باشند، تا تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ برای ثبت نام فرصت دارند. برای این منظور، موسسه ها و کارگزاری هایی هستند که تمامی شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه اوفا روسیه را به اطلاع شهروندان می رسانند و در اعزام دانشجو به دانشگاه های روسیه نقش به سزایی دارند.

گروه بین المللی ستاره داوود به صورت تضمینی پذیرش ورود به دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی اوفا را انجام می دهد

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید