دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

یکی از دانشگاه های برتر و بزرگ روسیه، دانشگاه ملی و دولتی سنت پترزبورگ می باشد که رتبه دوم را در بین دانشگاه های روسیه در جهان به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه همه دانشگاه های سراسر دنیا، رسالت رشد و پرورش دانشجویان را برعهده دارند تا از این طریق بتوانند در زمینه های مختلف سبب پیشرفت جامعه گردند، از این رو، سالهاست که دانشگاه ملی سنت پترزبورگ به عنوان مکانی جهت تعلیم و تربیت دانشمندان برتر شناخته می شود، و همیشه هم تراز با برترین دانشگاه های دنیا بوده است. در این مقاله، به معرفی دانشگاه ملی و دولتی سنت پترزبورگ که یکی از دانشگاه های برتر دنیا به شمار می آید، و همچنین شرایط اخذ پذیرش و شرح امکانات ارائه شده توسط این دانشگاه پرداخته می شود.

از فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به ۹ برنده جایزه نوبل، دو رئیس جمهور روسیه و ۶ رئیس دولت آن اشاره نمود که دانشجوی این دانشگاه ملی بوده اند و در آن پرورش یافته اند. مقررات خاصی برای دو دانشگاه ملی سنت پترزبورگ و لومونوسوف روسیه توسط قانون فدرال این کشور وضع شده است. از جمله این قوانین می توان حق دفاع از پایان نامه ها و همچنین اعطای مدرک به فارغ التحصیلان پزشکی و غیره را نام برد.

معرفی دانشگاه ملی سن پترزبورگ

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در سال ۱۷۴۷ راه اندازی شده است. هیچ یک از دانشگاه های دیگر روسیه قدمتی بالای ۲۹۰ سال را ندارد. دانشگاه ملی سنت پترزبورگ دارای بیش از ۱۲ هزار اساتید و تقریباً ۳۰ هزار دانشجو از کشورهای مختلف دنیا می باشد. در بین اساتید این دانشگاه برندگان جوایز فیلدز و نوبل به چشم می خورد. افتتاح برنامه ای به منظور یاری پژوهشگران جهت انجام تحقیقات علمی، برای نخستین بار در این دانشگاه ملی صورت گرفت. دارنده ۱۳۰ مدرک فوق دکتری و بیشتر از ۳۰۰ معلم خارجی، به لطف برگزاری این برنامه، عضو انجمن پژوهشی این دانشگاه شده اند. این دانشگاه در تلاش است که رتبه خود را همواره در میان دانشگاه های معتبر دنیا ارتقا دهد.

برای نخستین بار دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ توانست در سال ۲۰۱۵ در نظام ارزشیابی رتبه بندی دانشگاه های معتبر ورود پیدا کند و در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و در رده ۷۰ تا ۸۰ جای گرفت. هم اکنون این دانشگاه در جایگاه دوم در میان دانشگاه های معتبر روسیه واقع شده است. و در کنار دانشگاه نووسیبیرسک، ۳ دانشگاه معتبر و برتر کشور روسیه در دنیا محسوب می شوند.

 

در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دانشگاه ملی سنت پترزبورگ مجدداً وارد لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت!

بالاخره با گذشت ۳ سال از حذف نام دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ از لیست دانشگاه های مورد تأیید ایران به علت های نامعلوم، با مکاتبات صورت گرفته از سوی گروه بین المللی ستاره داوود و اعتراض به خارج شدن این دانشگاه از لیست وزارت بهداشت ایران، بالاخره این دانشگاه باری دیگر وارد این لیست شد. مدارک اخذ شده در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در این دانشگاه معتبر از سوی وزارت بهداشت ایران مورد تأیید است و همچنین با توجه به تراز علمی بالای این دانشگاه، مدرک ارائه شده توسط آن در همه دانشگاه های دنیا مورد تأیید می باشد.

 

اشاره به بخشی از جایگاه های علمی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

طبق آمار ارائه شده توسط شرکت انگلیسی Quacquarelli Symonds دانشگاه ملی  رتبه سوم را در میان دانشگاه های در حال توسعه آسیای مرکزی و اروپایی به خود اختصاص داده است.

با توجه به لیست  Rising Stars سال ۲۰۱۶، دانشگاه ملی سنت پترزبورگ تنها دانشگاه روسیه است که توانسته است در بین ۱۰۰ مؤسسه برتر جهان جای گیرد.

یکی از دانشگاه های برتر و بزرگ روسیه، دانشگاه ملی و دولتی سنت پترزبورگ می باشد

 

همچنین می توان دانشگاه را یکی از دانشگاه های برتر دنیا در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان به شمار آورد. این دانشگاه از لحاظ برقراری ارتباط بین کارفرمایان و دانشجویان، مطابق با رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان QS  از بهترین جایگاه برخوردار است. این دانشگاه در جهت توسعه و گسترش ارتباط میان کارفرمایان و دانشجویان گام برمی دارد، چرا که خود همانند کارفرمایی است که دارای آگاهی لازم در مورد مهارت ها و تخصص های مورد نیاز امروز و آینده دنیا می باشد. منظور از کارفرمایان، بخش های دولتی، کسب و کارها و همچنین مؤسسات پژوهشی می باشند.

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ به عنوان دانشگاهی آزاد

با توجه به عملکرد شفاف و آزاد این دانشگاه، امکان دیدار با رئیس آن برای هر کسی مقدور می باشد و می توان هرگونه سؤالی را از معاونین و دیگر رؤسای بخش های دیگر از دفتر پذیرش مجازی مطرح کرد و به پاسخی قابل قبول و مناسب رسید. همچنین طی یک رقابتی آزاد، اساتید دانشیار، معلمان، اساتید و دستیاران به ارتقای شغلی دست پیدا می کنند.

تجهیزات پارک علمی فوق العاده این دانشگاه، ارزشی بالغ بر ۷ میلیون روبل دارد که امکان استفاده از آن برای دانشمندان سراسر دنیا و هر دانشگاهی فراهم است. تجهیزات و فناوری های موجود در این پارک علمی در برخی از حوزه ها، قابل قیاس با دانشگاه های دیگر روسیه نیست. این پارک شامل ۲۶ مرکز جداگانه و بی نظیر می باشد.

اجرا و حمایت از مسابقات پژوهشی را می توان از اصلی ترین وظایف دانشگاه به شمار آورد. این دانشگاه میزبانی دانشگاه های ایالتی را در مسابقات علمی و تحقیقاتی در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برعهده داشت که ۹ آزمایشگاه پژوهشی به مدیریت دانشمندان برتر خارجی و روسی ایجاد شد. تمرکز پروژه های تحقیقاتی صورت گرفته در این آزمایشگاه ها بر حوزه هایی همچون تکنولوژی نانو، سیستم های اطلاعاتی، علوم- زیست پزشکی و مدیریت محیط زیست می باشد.

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در سال ۱۷۴۷ راه اندازی شده است.

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

 آشنایی با کتابخانه دانشگاه 

می توان گفت بهترین و جامع ترین کتابخانه دانشگاهی روسیه، کتابخانه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می باشد که دارای منابع الکترونیکی شامل ۲٫۴ میلیون مورد فهرست الکترونیکی و بالغ بر ۱۷۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی می باشد که جهت استفاده دانشجویان در دسترس است. علاوه بر آن دارای ۸۲ هزار نسخه نشریه الکترونیکی و ۸۰ میلیون منبع کامل الکترونیکی است. همچنین کتابخانه جامع این دانشگاه از نظر کتاب های کمیاب، رتبه چاپی و نسخه های خطی، ۶٫۹ میلیون واحد از مجموعه های منحصر به فرد کتابخانه های دانشگاهی که دارای ۱۰ رتبه برتر دنیا هستند، را در اختیار دارد.

تحصیل در روسیه

 

آشنایی با دانشکده های دانشگاه دولتی

هم اکنون این دانشگاه بالغ بر ۱۸ دانشکده دارد از قبیل دانشکده های دندانپزشکی، ریاضیات، حقوق، پزشکی، فلسفه و اقتصاد و… .

بررسی رنکینگ دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

این دانشگاه در میان سایر دانشگاه های کشور روسیه دومین دانشگاه برتر و بزرگ محسوب می گردد. هر دانشگاهی توسط سیستم رتبه بندی بین المللی به صورت کلی و همچنین از دید دانشکده ای، مورد بررسی قرار می گیرد. که در ادامه مطلب، رتبه این دانشگاه در دنیا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ از دیدگاه سیستم ارزشگذاری تایمز، رتبه ای بین ۸۰۰-۶۰۱ را در سال ۲۰۲۰ در جهان کسب نمود و از نظر شهرت در میان صد دانشگاه برتر دنیا جای گرفت.

طبق آخرین گزارش دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ، از دید سیستم ارزش گذاری شانگهای بین رتبه ۴۰۰-۳۰۰ دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

 نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

پذیرش متقاضیان و دانشجویان جهت ورود به دانشگاه ملی سنت پترزبورگ به شکل کاملاً اختصاصی بر عهده گروه بین المللی ستاره داوود می باشد. شرکت ما بیش از پنجاه دعوتنامه پذیرش دانشجو را در سال، از این دانشگاه دریافت می کند. شما می توانید به منظور شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ و یا گرفتن پذیرش در دوره پادفک این دانشگاه با ما تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که دوره دندانپزشکی این دانشگاه ۶ سال و دوره پزشکی آن ۵ سال به طول می انجامد و زبان تحصیلی در این دو دوره روسی است.

بهترین و جامع ترین کتابخانه دانشگاهی روسیه، کتابخانه دانشگاه ملی سنت پترزبورگ می باشد

شایان ذکر است که دانشگاه ملی سنت پترزبورگ با اینکه از شرایط لازم از سوی وزارت بهداشت ایران برخوردار بود، دو سال پیش با حذف شدن نام آن از فهرست دانشگاه های مورد تأیید این وزارتخانه، دانشگاه پاولوف جایگزین آن گردید. و در حال حاضر تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت ایران مورد تأیید نیست.

می توان دانشگاه ملی سنت پترزبورگ را از جمله دانشگاه های ایالتی دانست که به ارائه بورسیه تحصیلی به منظور تحصیل رایگان دانشجویان می پردازد. سالانه برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در روسیه به ۱۵ هزار نفر از آنها از سوی دولت روسیه بورسیه تعلق می گیرد و دانشگاه ملی سن پترزبورگ نیز یکی از همین دانشگاه ها می باشد.

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

میزان شهریه جهت تحصیل در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

۵ هزار دلار و ۵۳۰۰ دلار در سال به ترتیب شهریه پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می باشد. از آنجا که دوره پادفک این دانشگاه جامع بوده و سالانه بالغ بر ۹۰۰ ساعت کلاس را شامل می شود و خوابگاه نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، از این رو هزینه آن ۷ هزار دلار است.

دوره های پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ

دوره های پاتفک در رشته های زیر و به زبان روسی ارائه می گردد:

  • علوم طبیعی شامل ریاضیات، شیمی، فیزیک
  • علوم مهندسی شامل فیزیک و ریاضیات و انفورماتیک
  • علوم انسانی شامل تاریخ، ادبیات و علوم اجتماعی
  • اقتصاد
  • پزشکی و زیست شناسی شامل فیزیک، شیمی و زیست شناسی

لازم به ذکر است که ترم اول دوره پادفک به طور کامل به یادگیری زبان روسی به میزان ۲۴ ساعت در هفته اختصاص داده شده است.

 چه زمانی می توان جهت گرفتن پذیرش در دانشگاه ملی سنت پترزبورگ اقدام نمود؟

شما می توانید از ماه آپریل تا جولای به منظور گرفتن پذیرش در دوره پادفک دانشگاه ملی سنت پترزبورگ، مدارک و درخواست خود را برای تحصیل ارسال کنید. ما پذیرش تضمینی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ را برای شما اخذ خواهیم کرد. از اوایل ماه آوریل تا ۱۶ می می توانید جهت پذیرش و ثبت نام در کورس اصلی دندانپزشکی و پزشکی و با توجه به ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ملی سنت پترزبورگ اقدام کنید.

اجرا و حمایت از مسابقات پژوهشی را می توان از اصلی ترین وظایف دانشگاه دولتی سن پترزبورگ به شمار آورد

 

 نحوه زندگی دانشجویی در دانشگاه سن پترزبورگ

تنوع زیاد و مخاطره آمیز بودن شرایط یکی از ویژگی های زندگی دانشجویی در این دانشگاه محسوب می گردد. در این دانشگاه، انواع سمینارهای علمی- آموزشی، سخنرانی های چهره های مشهور و کنفرانس ها و همچنین بالغ بر ۳۰۰ رویداد دانشجویی در کنار برگزاری کلاس ها، برپا می شود. برخی از جشنواره هایی که در این دانشگاه دایر می شود، عبارتند از:

  • جشنواره های دانشجویی
  • رقابت های ورزشی
  • برگزاری سمفونی ها و کنسرت های جاز
  • جشنواره های بین المللی
  • کنسرت های کر و راک
  • سیاحت و تفریح در منطقه لنینگراد و سنت پترزبورگ و …
  • نمایشگاه های عکس

ویژگی خوابگاه های دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

دانشگاه  شامل ۲۱ پردیس خوابگاهی می شود که بسیار جامع هستند، ظرفیت اتاق در خوابگاه ها، تک نفره و در نهایت ۳ نفره بوده و با توجه به مواردی همچون مقطع تحصیلی و غیره به دانشجویان این دانشگاه اختصاص می یابد. این خوابگاه ها از همه امکانات زندگی برخوردار می باشند و خیلی از آنها در نواحی زیبا و فوق العاده سرسبز و جنگلی واقع شده اند.

دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ شامل ۲۱ پردیس خوابگاهی می شود

با توجه به مطالب ذکر شده، اگر خواهان تحصیل در کشور روسیه هستید، دانشگاه ملی سن پترزبورگ می تواند یکی از گزینه های برتر و عالی جهت تحصیل محسوب شود.

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید