دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی پاولوف

 دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ به عنوان دانشگاه اول دولتی روسیه در حوزه علوم پزشکی شهرت دارد. این دانشگاه در بیش از ۷۵ بخش مختلف هرساله میزبان ۵۰۰۰ دانشجو می‌باشد. دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر روسیه هرساله ظرفیت مشخصی برای پذیرش دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که این مرکز یکی از معدود دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هست. لذا هر ساله افراد زیادی که علاقمند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هستند به دنبال گرفتن پذیرش در این دانشگاه هستند.

 

تاریخچه دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پاولوف روسیه در تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۱۸۹۷ رسماً آغاز به کار نمود. این مرکز در ابتدا با نام “انستیتوی پزشکی زنان” آغاز به کار کرد. این رویداد از لحاظ تاریخی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد زیرا با تأسیس این دانشگاه برای اولین بار در تاریخ روسیه و حتی اروپا فرصت تحصیل در رشته‌های پزشکی برای زنان فراهم شد. از همان زمان تاکنون دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ همواره در فهرست دانشگاه‌های معتبر پزشکی و دندانپزشکی روسیه قرار دارد. حتی در سطح جهانی نیز این مؤسسه جزو مؤسسات معتبر آموزش عالی در رشته‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی محسوب می‌شود. در طول این سالها بخش‌های PMI و کلینیک‌های دانشگاه پاولوف به مراکز تحقیق و توسعه در حوزه جدیدترین روش‌های تشخیص و درمان انواع بیماری تبدیل شده است. به همین خاطر تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پاولوف که به زبان روسی ارائه می‌شود مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار دارد. یکی از آمارهای افتخارآمیز دانشگاه پاولوف روسیه، درمان هزاران بیمار از سراسر کشور روسیه در در کلینیک عمومی این دانشگاه است.

این مجموعه در طول سالهای فعالیت خود بارها تغییر نام داشته است. اولین بار در سال ۱۹۱۸ نام آن به “مؤسسه پزشکی زنان پتروگاد” تغییر یافت. پس از آن برای مدتی “انستیتوی پزشکی اول لنینگراد” نام گرفت و در نهایت در سال ۱۹۳۶ به افتخار “ایوان پتروویچ پاولوف” که جایزه نوبل گرفته بود به نام “انستیتو پاولوف” نام گرفت. در نهایت زمانی که در سال ۱۹۹۴ این مؤسسه به دانشگاه تبدیل شد با نام “دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ” شهرت یافت.

در پارک مرکزی این دانشگاه یادبودی از پزشکان فقید این دانشگاه در جنگ جهانی دوم وجود دارد. این یادبود یادآور مشارکت و همراهی پزشکان و دانشجویان این مرکز با سربازان و مردم روسیه در دفاع قهرمانانه از لنینگراد در جنگ جهانی دوم است.

امروزه دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ از ساختار مدرن و مجهزی برخوردار است. البته عمده این تغییرات در دهه ۱۹۸۰-۱۹۶۰ صورت گرفت. در آن زمان ساخت و ساز فراوانی در این دانشگاه انجام شد. بنای مدرن کلاس‌های درسی، آزمایشگاه‌های وسیع و مجتمع‌های خوابگاهی حاصل تغییرات آن دوره است. در طول این سالها این دانشگاه همواره در عرصه‌های پژوهشی و علمی پیشتاز بوده و همواره بر اعتبار آن افزوده شده است.

دانشگاه پاولوف

امکانات دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

در محوطه دانشگاه چندین موزه، یک کتابخانه وسیع، ۴ خوابگاه دانشجویی، یک مجموعه آموزشی و چندین سالن ورزشی و استخر وجود دارد. بیش از صد هزار جلد کتاب و مجله علمی در کتابخانه دانشگاه وجود دارد. در این کتابخانه پایان‌نامه دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه نیز نگهداری می‌شود. با توجه به اهمیت پژوهش در این دانشگاه هر ساله جدیدترین منابع علمی دنیا در حوزه علوم پزشکی به مجموعه کتابهای این کتابخانه افزوده می‌شود.

در خوابگاه‌های دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ نیز تمام امکانات مورد نیاز دانشجویان در اختیار آنها قرار دارد. لازم به ذکر است هزینه خوابگاه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ بسیار اندک بوده و در مقابل امکانات مناسب و امنیت آن ناچیز شمرده می‌شود. به جز خوابگاه‌هایی که در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند در خارج از دانشگاه نیز مجتمع‌های خوابگاهی وجود دارد که از لحاظ موقعیت مکانی دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارند. در مجموع دانشجویان این دانشگاه از شرایط و امکانات خوابگاه رضایت دارند.

پردیس اصلی دانشگاه پاولوف از ۶۳ ساختمان تشکیل شده است. اکثر موزه‌های دانشگاه نیز به کلیسا تبدیل شده‌اند. برخی مراکز اداری و نیز بیمارستان خصوصی دانشگاه پاولوف روسیه در خارج از محوطه دانشگاه قرار دارد. از دیگر املاک این دانشگاه یک مرکز تفریحی-ورزشی است که در خارج از شهر واقع شده است.

 

مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

یکی از دلایل اعتبار علمی دانشگاه پاولوف روسیه وجود مراکز تحقیقاتی متعدد در داخل و خارج روسیه است. به عنوان نمونه مراکز زیر وابسته به این دانشگاه هستند:

  • انستیتو تحقیقات پژوهشی آسیب‌شناسی قلب و عروق
  • مؤسسه علمی تحقیقاتی ریه
  • مؤسسه علمی تحقیقاتی نفرولوژی
  • مؤسسه علمی تحقیقاتی فارموکولوژی
  • مؤسسه علمی تحقیقاتی پیوند مغز و استخوان
  • مؤسسه تحقیقات بالینی در درمان شکستگی
  • مؤسسه تحقیقات بالینی آنفولانزا
  • مؤسسه پژوهشی انکولوژی
  • مرکز روماتولوژی سن پترزبورگ

۱۰-درمانگاه تخصصی بیماری‌های عفونی بیمارستان Botkin سن پترزبورگ

 

معرفی دانشکده‌های دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ دارای چندین دانشکده مختلف به قرار زیر است:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • کودکان
  • فرهنگ بدنی تطبیقی(ROS)
  • گروه پزشکی ورزشی
  • گروه روانشناسی بالینی
  • دانشکده پزشکی دانشجویان بین‌المللی
  • انستیتوی آموزش پرستاری
  • آموزش عالی پرستاری
  • تحصیلات تکمیلی
  • پیش دانشگاهی و پادفک

با در نظر گرفتن این نکته که دانشگاه پاولوف روسیه، یکی از معدود دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است و نیز در نظر گرفتن این نکته که شرایط پذیرش دانشگاه پاولوف روسیه برای دانشجویان بین‌المللی و به ویژه دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است ما ادامه این مطلب را به معرفی دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه اختصاص دادیم.

 

دانشکده پزشکی پاولوف روسیه

دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ برای تربیت پزشکانی متعهد و متخصص خود را ملزم به رعایت کامل استانداردهای آموزشی مطابق با علم روز دنیا در حوزه تخصصی پزشکی می‌داند. پذیرش دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ در رشته “پزشکی عمومی” هم به صورت بورسیه  هم به صورت آزاد انجام می‌شود. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ بهصورت تمام وقت بوده و به ۶ سال زمان نیاز دارد.

برای دریافت اطلاعات کامل از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ و تحصیل رایگان در روسیه اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است مدیریت برخی از بخش‌های این دانشگاه برعهده مدیران پژوهشگاه‌های علوم روسیه و وزارت بهداشت روسیه است. لذا آموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه پاولوف روسیه با جدیدترین متدهای روز دنیا صورت می‌گیرد. هریک از دپارتمان‌های دانشکده پزشکی دارای بیش از ۲۰۰ اتاق مطالعه، ۳۹ آزمایشگاه علمی، ۱۲ کلاس درس مجهز، ۶ سالن کامپیوتر با جدیدترین تجهیزات و ۸ موزه آموزشی می‌باشد. جدیدترین امکانات و تجهیزات مدرن نیز برای ارائه تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار دارد. لذا دانشجویان در این دانشگاه به راحتی به آخرین مطالب آموزشی روز دنیا دسترسی دارند و لذا عملکرد مستقل هر دانشجو مورد ارزیابی دانشگاه قرار می‌گیرد.

 

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پاولوف روسیه

رشته دندانپزشکی از سال ۱۸۹۹ وارد سیستم آموزش عالی کشور روسیه شد. این رشته ۶۰ سال بعد و در سال ۱۹۵۹ در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ راه‌اندازی شد. تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف روسیه به صورت تمام وقت بوده و به ۵ سال زمان نیاز دارد.

در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ دانشجوی دندانپزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. سیستم آموزشی رشته دندانپزشکی توسط ۱۶ استاد تمام، ۴۷ دانشیار، ۸۲ دستیار و تعدادی نیروی کمکی اجرا می‌شود. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پاولوف روسیه با رعایت کامل استانداردهای آموزشی دولتی (GOS) و استانداردهای بین‌المللی در حوزه تخصصی دندانپزشکی به آموزش دانشجویان می‌پردازد. ساختار برنامه درسی دانشجویان در این رشته بیش از ۵۴ ساعت در هفته را در بر می‌گیرد که ۳۶ ساعت آن اجباری است. بخش‌های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پاولوف عبارتند از:

  • پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان
  • دندانپزشکی با رویکرد پیشگیری
  • دندانپزشکی با رویکرد درمانی
  • ارتوپدی در دندانپزشکی و علوم مواد با یک دوره ارتودنسی
  • دندانپزشکی جراحی و جراحی فک و صورت
  • دندانپزشکی کودکان و جراحی فک و صورت
  • بیماری‌های جراحی با دوره کلپروتولوژی
  • بیماری‌های داخلی

شرایط پذیرش دانشگاه پاولوف روسیه

گروه بین‌المللی ستاره داوود  با همکاری شرکت روس مهاجر که از زیر مجموعه های شرکت ستاره داوود می باشد مفتخر است تجارب ارزشمند خود در زمینه اعزام دانشجو به روسیه و نیز اعزام دانشجو به دانشگاه‌های معتبر دنیا را در اختیار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار دهد. اگر شما جزو علاقمندان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ هستید می‌توانید در بخش رسانه سایت با سابقه فعالیت ما آشنا شوید. در بخش رسانه سایت، مصاحبه با دانشجویانی که توسط مجموعه ستاره داوود وارد دانشگاه پاولوف روسیه شده‌اند قابل مشاهده است.

شرط پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف روسیه

برای پذیرش در این دانشگاه، متقاضیان باید به عنوان یکی از متقاضیان غیر روسی در آزمون ورودی دانشگاه پاولوف که آزمون زیست و شیمی است شرکت کنند. متقاضیان در این آزمون ورودی به نسبت دانش خود امتیازی از ۱۰۰ نمره دریافت می‌کنند. پس از رتبه‌بندی متقاضیان با توجه به ظرفیت دانشگاه، پذیرش دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف صورت می‌گیرد. بنابراین کسب رتبه بالاتر در آزمون ورودی دانشگاه پاولوف با احتمال قبولی ارتباط مستقیم دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود متقاضیان با آمادگی کامل در این آزمون ورودی شرکت کنند. با توجه به اینکه این آزمون ورودی در دو بخش شفاهی و کتبی اجرا می‌شود تسلط کامل متقاضی بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر اغلب متقاضیان خارجی تلاش می‌کنند با شرکت در دوره پادفک این دانشگاه آمادگی لازم برای آزمون ورودی را کسب کنند.

متقاضیانی که دوره پیش دانشگاهی خود را در قالب پادفک دانشگاه پاولوف گذرانده باشند در این آزمون مشکل چندانی نخواهند داشت. دوره پادفک دانشگاه پاولوف یا همان کالج پاولوف یک دوره یکساله است که دانشجویان با گذراندن این دوره به خوبی با شرایط دانشگاه و به خصوص نمونه سؤالات آزمون ورودی دانشگاه آشنا می‌شوند. بهترین گزینه برای ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه پاولوف شرکت در کالج این دانشگاه و گذراندن دروسی است که پیش‌نیاز تحصیل در دانشگاه محسوب می‌شوند. نکته مهم این است که کالج پاولوف تنها ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد. از این تعداد ۱۰۰ نفر به صورت عادی و ۲۰ نفر به صورت بورسیه پذیرش می‌شوند. به خاطر این ظرفیت محدود، در مدت زمان کوتاهی ظرفیت پذیرش کالج پاولوف به اتمام می‌رسد.

نکته مهم در زمینه اخذ پذیرش دانشگاه پزشکی پاولوف روسیه این است که تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف تنها به زبان روسی امکان‌پذیر است. تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف به زبان انگلیسی ممکن است ولی مدرک آن مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران نیست. به عبارت ساده‌تر، تنها تحصیل به زبان روسی در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران است. یعنی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه باید زبان روسی را به عنوان پیش‌فرض آموخته باشند.

شهریه و ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پاولوف

ظرفیت پذیرش دانشگاه پاولوف برای دانشجویان خارجی در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰

یکی از مشکلات پذیرش در دانشگاه پاولوف روسیه، ظرفیت محدود آن است. ظرفیت پذیرش دانشگاه پاولوف روسیه برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از میان دانشجویان خارجی در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به شرح زیر اعلام شده است:

ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه پزشکی پاولوف
تعداد کل تعداد پذیرش آزاد تعداد پذیرش بورسیه رشته
۷۸ ۵۳ ۲۵ پزشکی
۵۶ ۴۹ ۷ دندانپزشکی

 

 

شهریه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه

یکی از مهمترین دغدغه‌های متقاضیان تحصیل در روسیه میزان هزینه تحصیل در این کشور است. مطابق آخرین اطلاعات موجود، شهریه تحصیل در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ در هریک از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی سالانه حدود ۵۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. علاوه بر آن هزینه خوابگاه دانشجویی برای هر سال تحصیلی مبلغی کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. البته ناگفته نماند شهریه تحصیل در دوره پادفک دانشگاه پاولوف روسیه نیز حدود ۲۵۰۰ دلار می‌باشد.

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ یا دانشگاه سماشکو مسکو؟

متقاضیان تحصیل در روسیه به خوبی می‌‌دانند در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران تنها دو دانشگاه پزشکی روسیه یعنی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ و دانشگاه سماشکو مسکو وجود دارد. بدیهی است یکی از مهمترین سؤالات متقاضیان، انتخاب بهترین گزینه میان این دو دانشگاه است. در زمینه تحصیل در خارج از کشور انتخاب دانشگاه تنها یکی از مؤلفه‌های مؤثر است. به هر حال صحبت از زندگی در یک کشور خارجی برای چندین سال است لذا باید ابعاد مختلف آن به درستی سنجیده شود. شرایط زندگی در مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه با شهر سن پترزبورگ تفاوت زیادی دارد. گرچه سن پترزبورگ هم دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود و امکانات مطلوب و کافی برای زندگی دارد ولی هزینه زندگی در این شهر کمتر از شهر مسکو است. در همین راستا کارشناسان مجموعه ما با در نظر گرفتن تفاوت هزینه زندگی در مسکو و سن پترزبورگ و نیز شهریه این دو دانشگاه، تحصیل در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ را برای دانشجویان ایرانی گزینه بهتری می‌دانند.‌

بررسی رنکینگ جهانی دانشگاه پاولوف روسیه

در گذشته رنکینگ جهانی دانشگاه‌های کشورهای مختلف در سیستم بین‌المللی امتیازدهی دانشگاه‌ها اعم از QS، تایمز و شانگهای معیار قابل اطمینانی محسوب می‌شد. ولی در سالهای اخیر تردیدهایی در زمینه اعمال نفوذها در این زمینه مطرح شده است. در مورد دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ نیز گرچه این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه و یکی از معدود دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است ولی در این رنکینگ‌ها رتبه خوبی ندارد. حتی وب سایت شانگهای اساساً این دانشگاه را در فهرست خود وارد نکرده است.

برای بررسی رتبه دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ در رنکینگ سایت تایمز اینجا را کلیک کنید.

ولی با در نظر گرفتن حساسیت‌ و دقت نظر وزارت بهداشت و درمان ایران هرساله دانشجویان فراوانی از کشورمان برای تحصیل در روسیه و پذیرش دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ اقدام می‌کنند. اگر شما هم جزو متقاضیان تحصیل در روسیه هستید ما با افتخار شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

admin

admin

سلام به روس مهاجر خوش آمدید ما بهترین ها را برای شما به ارمغان می آوریم و شما را از آخرین اطلاعات روز تحصیل و مهاجرت به روسیه آگاه می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید